Yatan Hastalarımızın Dikkat Etmesi Gereken Önemli Hususlar
29 Nisan 2025

YATAN HASTALARIMIZIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR:

İlaç Güvenliği:
Hastanede yattığınız süre boyunca hekiminizin verdiği tedaviye uyunuz. Tedavi ve bakımınız yapan sağlık personelinin önerilerini dikkate alınız. Hekiminizin bilgisi olmadan başka ilaçlara veya tedavi seçeneklerine başvurmayınız. Tedaviye başladıktan sonra gelişen şikayetlerinizin ilaca bağlı olabileceğini aklınızda bulundurunuz. 

Taburcu olurken hekiminizin verdiği ilaçları kullanınız ve önerilerini dikkate alınız. İlaçlarınız hakkında birlikte yaşadığınız yakınlarınızı bilgilendiriniz. Kontrole gelirken kullandığınız ilaçları ve önceki tedavi bilgilerinizi yanınızda bulundurunuz.

Enfeksiyonlardan Korunma ve El Hijyeni:
Hastane enfeksiyonlarından korunmada el hijyeni çok önemlidir. Lütfen, el hijyenine dikkat ederek sık sık ellerinizi yıkayınız ve odalarda bulunan el yıkama solüsyonunu uygulama talimatına göre kullanınız. Sağlığınız için genel temizlik kurallarına uyunuz.  

Hasta Tanıtım Bilekliği:
Hasta güvenliği kapsamında sağlık hizmetinin sunumu sırasında hastalara uygulanan tüm tanı ve tedavi hizmetleri öncesinde kimlik bilgilerinin doğru tanımlanması, doğru hastaya doğru işlem ve tedavi yapılmasını sağlamak amacıyla kimlik doğrulama işlemi yapılmaktadır.
Yatışı yapılan hastalara,  barkodlu kimlik tanımlayıcı bileklik takılmaktadır. Kimlik tanımlayıcı bilekliğin hasta taburcu olana kadar hastada kalması gerekir. Kimlik tanımlayıcı hasta bilekliği, herhangi geçerli bir nedenle hastanın el bileğine takılamıyorsa, ayak bileğine takılır.

Hasta, Hasta Yakınları Görüş, Öneri ve Şikayetleri; Görüş ve Öneri Kutuları (poliklinik ve klinik katları),hastane web sitesi (Hasta Görüş Öneri Formu, hasta deneyim anketleri),hastane mail adresleri, SABİM, CİMER ve Hasta Hakları Birimi’ne başvurular aracılığıyla yapılabilmektedir.  
Katlarda bulunan görüş ve öneri kutularına dolduracağınız formu atabilirsiniz. Hastanemiz web sayfasından hasta iletişim formunu doldurabilirsiniz. Hasta Hakları Birimi’mize başvurabilirsiniz. SABİM (184) ve CİMER (150) aracılığıyla da görüşlerinizi bildirebilirsiniz. 

Organ Bağışı: Hastanemizin Organ Bağış Birimi’ne başvurabilirsiniz. 

Sigarayı Bırakma: Sigaranın size verdiği zararları düşünün ve onu hayatınızdan çıkarın. Öncelikle sigarayı bırakmayı istemeniz ve kendinizi hazırlamanız gerekir. Sigara paketini çöpe atarak işe başlayabilirsiniz. Bireysel olarak sigarayla baş edemiyorsanız, hastanemiz sigara bırakma Polikliniğine başvurabilirsiniz. 

Misyonumuz:
Alanında tecrübeli uzman hekim ve sağlık çalışanı kadrosuyla tüm hastalarımıza yenilikçi, doğru, güvenilir, yüksek kalite ve standartlarda sağlık hizmeti sunmaktır.
 
Vizyonumuz:
Sağlık hizmet sunumunda; tıbbi uygulamaları ve teknolojileri takip eden, toplumun tüm sağlık gereksinimlerini kaliteli bir ortamda karşılamaya çalışan, çağdaş yönetim sistemi anlayışı doğrultusunda hasta ve çalışan güvenliği ile hasta ve çalışan memnuniyetini temel edinmiş bir kurum olmaktır.

Kalite Politikamız:
Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak; Hasta, hasta yakınları ve çalışan memnuniyetini en üst seviyede gerçekleştirmeyi amaçlar.
 
Temel İlke Ve Değerlerimiz: Sağlıklı çalışma yaşamı oluşturmak, Herkese eşit ve hakkaniyetli yaklaşmak,  Etkili ve bütünsel yaklaşımı benimsemek,  Yenilikleri takip etmek,  Çalışanların gelişimine önem vermek,  Sürdürülebilir uygulamalar ile çevreye duyarlı ve saygılı  olmak, Sağlık hizmetlerinde kaliteyi arttırmak.

Güvenlik İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Yatış için gelirken değerli eşyalarınızı (ziynet eşyası, gereğinden fazla para vb.) getirmemeniz önerilir. Eğer yanınızda değerli eşyanız varsa odanızdan kısa süreli ayrılmanız halinde dahi yanınıza alınız veya  refakatçi/yakınınıza teslim ediniz. Eşyalarınızı odalardaki dolaplarda muhafaza ediniz. 
Aracınızda değerli eşya bırakmayınız. Kapı ve camlarınızın kapalı olduğundan emin olunuz. Herhangi bir eşyanızın kaybolması/çalınması ya da sahipsiz bir eşya görülmesi halinde ilgili bölümün sorumlu hemşiresine bilgi verdiğiniz takdirde hastane güvenlik görevlileri derhal araştırmaya başlayacaktır.
Adınıza düzenlenen belgeleri, yazılan reçeteyi servis yetkilileri dışında hiç kimseye vermeyiniz. Tanımadığınız kişilerden yardım istemeyiniz ve onların yardım tekliflerini kabul etmeyiniz. Şüpheli bir durum veya şahıs gördüğünüzde ilgili bölümün sorumlu hemşiresine bilgi veriniz. 
Hastane görevlileri dışındaki kişilerin sizi yönlendirmesine inanmayınız. Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen hastane güvenlik görevlilerine bildiriniz.

Bilgi Güvenliği Ve Kişisel Verilerin Korunması 
Hastalara ait her türlü kişisel verinin güvenli bir şekilde saklanması ve kurum içi paylaşımında veri güvenliğinin korunması esastır.
Hastalarla; hekim, hemşire ve sağlık personeli ile görüşme/muayene edilme aşamalarında hastaya ait kişisel verilerin ilgili personel dışında kişilerin öğrenemeyeceği şekilde iletişim kurulur.
Sağlık çalışanları arasındaki bilgi akışı sırasında hastaya ait kişisel verilerin korunmasına özen gösterilir. 
Hastalarımıza ait bilgilerin güvenliği açısından  hastanemizin sistem ve internet altyapısı en güvenilir seviyede tutularak gerekli önlemler alınmıştır.
Hastalarımızın sağlık bilgilerine ilgisiz ve yetkisiz kişilerin erişimini engelleyecek düzenlemelere dair yetki tanımlaması yapılmış ve uygulanmaktadır. 
Hastanemiz, söz konusu bilgileri hastaların onayı dışında ya da yasal bir yükümlülük altında bulunmadığı sürece herhangi bir üçüncü şahıs, kurum ve kuruluş ile paylaşmayacaktır.
Hastanemiz, bu bilgileri sadece gerekli yetkiler  ve yasal düzenlemeler çerçevesinde açıklayabilir.
Hastalarımızın kişisel bilgilerinin gizliliğini  korumak amacıyla gerekli önlemler alınmıştır.

Sessizliği Sağlama:
Refakatçilerin; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odalarda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanması; doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00’den sonra telefonlarını kapatmaları veya sesini kısık tona ayarlamaları gerekmektedir.
Ziyaretler sırasında da, gürültü yapılmamalıdır ve yüksek sesle konuşulmamalıdır. Moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır,  diğer hastalar rahatsız edilmemelidir.